مقطع : کارشناسی
دانشگاه : آزاد بندرگز
تاریخ دفاع :
اساتید راهنما :
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های علیرضا سنگانی
هدف پژوهش حاضر رابطه ی تاب آوری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی بود و روش آماری توصیفی از نوع همبستگی بوده است، دانش آموزان مقطع اول دبیرستان شهر گرگان جامعه ی آماری این پژوهش را تشکیل دادند و از بین جامعه ی آماری به تصادف 150 نفر را (دانش آموز) به روش تصادفی ساده انتخاب نمودیم. به صورت دقیق تر در روش نمونه گیری تصادفی ساده هر یک از اعضای جامعه دارای شانس مساوی و مستقل برای انتخاب شدن هستند. در این پژوهش برای جمع آوری داده های مرتبط با موضوع از پرسش نامه ی تاب آوری کونر دیویدسون، پرسش نامه ی هوش هیجانی شاته و پرسشنامه ی فرسودگی تحصیلی ویژه دانش آموزان ماسلاخ ، استفاده شده است. همچنین روش تحلیل داده ها همبستگی پیرسون بوده است، نتیجه گرفته شد که بین مولفه های هوش هیجانی با مولفه های فرسودگی تحصیلی رابطه معکوس معناداری وجود دارد و بین تاب آوری و ابعاد فرسودگی تحصیلی رابطه معکوس معناداری وجود دارد.